W
ramach klubu przeprowadzamy co semestr ankietę "Nasza Ocena". Jako, że
wzbudza ona duże zainteresowanie ze strony Dyrekcji Insytutu oraz wśród
samych wykładowców i oczywiście studentów, cały czas prowadzone są prace
nad udoskonaleniem ankiety, która byłaby miarodajną oceną osób prowadzących
zajęcia. Wyniki takiej ankiety można by zatem wykorzystać do wielu różnych
celów. Taka ankieta została już przeprowadzona także w tym semestrze,
ale w nieco innym terminie niż wcześniejsze. Poprzednie edycje ankiety
przeprowadzane były zawsze przed sesją egzaminacyjną, w tym semestrze
postanowiliśmy przeprowadzić test i pomimo zalecenia (raport II nr RB-004/96)
ankietę przeprowadziliśmy po sesji egzaminacyjnej. Doświadczenia z poprzednich
semestrów pokazują, że gdy ankietę przeprowadzano w ostatnim tygodniu
przed sesją - mniej z nas wykazywało zainteresowanie ankietą. Przyczyn
takiego stanu rzeczy doszukaliśmy się w zbyt obszernym formularzu ankiety
oraz terminie jej przeprowadzania.
Ankieta ma bardzo duże znaczenie przy układaniu i modyfikowaniu programu
studiów. Miała ona bardzo duży wpływ przy tworzeniu nowego dwustopniowego
programu studiów. Z roku na rok program ten jest modyfikowany właśnie
dzięki ankiecie i co semestralnych spotkaniach z dyrekcją instytutu.
Wankiecie "Nasza Ocena" oceniamy nie tylko wykładowców i prowadzących
zajęcia, ale także przedmioty. Pozwala to na uzyskanie w miarę wiarygodnych
informacji. Oczywiście ankieta jest anonimowa co powoduje, że nikt nie
powinien bać się pisania tego co naprawdę myśli o danym wykładowcy, czy
prowadzącym oraz przedmiocie.
Wyniki ankiety zawsze wywieszane są w Instytucie Informatyki, aby każdy
student mógł zweryfikować i porównać swoje odczucia z innymi, a także
aby każdy prowadzący mógł zobaczyć jak wypadł w oczach studentów, jakie
popełniał błedy, a w czym, zdaniem studentów był dobry.
Miło mi także zawiadomić, iż przygotowywane jest przedstawienie wyników
ankiety na stronach WWW. Ale projekt ten jest dopiero w powijakach.
A teraz dla zainteresowanych zamieszczamy wzór ankiety jaki obowiązywał
już w tym semestrze. W stosunku do poprzedniej wersji, ta została trochę
"odchudzona" ponieważ było dużo głosów wśród samych studentów, iż ankieta
jest za duża i zbyt skomplikowana.
Pierwsza
strona
|
---|
Kwestionariusz
ocen zajęć
Informatyka, SEM III
|
Zwracamy
się z uprzejmą prośbą o wypełnienie poniższej ankiety dotyczącej
zajęć minionego semestru.
I. Ocena osób prowadzących zajęcia
A Prowadzącego jako nauczyciela oceniam:
6 bardzo dobrze,
5 dobrze,
4 dość dobrze,
3 nienajgorzej,
2 źle,
1 bardzo źle,
x nie mam zdania.
B Tempo prowadzenia zajęć było:
-2 zdecydowanie za wolne,
-1 raczej zbyt wolne,
0 odpowiednie,
1 raczej zbyt szybkie,
2 zdecydowanie za szybkie,
x nie mam zdania.
|
Oceń
poprawność poniższych tez. Wpisz do tabelki (kolumny C i D)
jedną z następujących ocen:
5 zdecydowanie tak,
4 raczej tak,
3 dostatecznie,
2 raczej nie,
1 zdecydowanie nie,
x nie mam zdania
C Prowadzący był dobrze przygotowany do zajęć.
D Prowadzący potrafił przedstawić prezentowane
w trakcie zajęć zagadnienia w sposób przejrzysty i zrozumiały
|
Prosimy
dopisać nazwiska osób, z którymi mieliście zajęcia, a nie
zostały umieszczone w poniższym spisie (np. prowadzący laboratoria,
ćwiczenia).
Wyniki ankiety bez nazwisk prowadzących WSZYSTKIE zajęcia
są niepełne i nie spełniają swojego zadania!!!
|
Lp. |
Osoby |
A |
B |
C |
D |
O |
1 |
prof. dr hab. inż. J. Węglarz |
|
|
|
|
|
2 |
dr inż. Z. Królikowski |
|
|
|
|
|
3 |
dr inż. K. Bucholc |
|
|
|
|
|
4 |
dr inż. B. Begier |
|
|
|
|
|
5 |
dr inż. T. Koszlajda |
|
|
|
|
|
6 |
dr J. Bartoszek |
|
|
|
|
|
7 |
mgr M. Woźniak |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
O
Oszacuj
procent zajęć, na których byłeś obecny (np. 90 - ok. 90%,
80 - ok. 80%, itd.).
|
|
Druga strona
|
---|
II.
Ocena samych zajęć
E Przedmiot oceniam:
6 bardzo dobrze,
5 dobrze,
4 dość dobrze,
3 nienajgorzej,
2 źle,
1 bardzo źle,
x nie mam zdania.
Oceń poprawność poniższych tez. Wpisz do tabelki (kolumny
F, G, H) jedną z następujących ocen:
5 zdecydowanie tak,
4 raczej tak,
3 dostatecznie,
2 raczej nie,
1 zdecydowanie nie,
x nie mam zdania
F Przedmiot w istotny sposób przyczynił się do
mojego rozwoju intelektualnego i wzbogacił moją wiedzę.
|
G
Prowadzący potrafił przedstawić prezentowane w trakcie
zajęć zagadnienia w sposób przejrzysty i zrozumiały
H Wszystkie formy prowadzenia zajęć (np. wykłady,
laboratoria) były ze sobą powiązane.
/Uwaga: dotyczy przedmiotów, które posiadały co
najmniej dwie formy prowadzenia zajęć - np. wykład i laboratorium/.
Uzupełnij podane niżej wypowiedzi wpisując do kolumny I jeden
z następujących znaków:
-2 zdecydowanie za wolne,
-1 raczej zbyt wolne,
0 odpowiednie,
1 raczej zbyt szybkie,
2 zdecydowanie za szybkie,
x nie mam zdania.
I Liczbę zajęć należałoby ...
|
Lp. |
Przedmioty |
E |
F |
G |
H |
I |
1 |
Badania
operacyjne |
|
|
|
|
|
2 |
Systemy
operacyjne |
|
|
|
|
|
3 |
Architektura
systemów liczących |
|
|
|
|
|
4 |
Inżynieria
oprogramowania |
|
|
|
|
|
5 |
Programowanie
obiektowe |
|
|
|
|
|
6 |
Programowanie
deklaratywne |
|
|
|
|
|
7 |
Podstawy
księgowości i finansów |
|
|
|
|
|
8 |
Język
angielski |
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
Twoja
średnia ocen z poprzedniego semestru (skreśl najbliższą): |
Serdecznie
dziękujemy za wypełnienie ankiety.
|
|
|